کرمانج

سراسر کرمانجی

کرمانج

سراسر کرمانجی

کتاب درسی کردی کرمانجی منتشر شد+دانلود

آزاد ماکویی (علی پاک سرشت) – تهران

ترکیه بالاخره واقعیت کرد را قبول کرد. با این که هنوز این کشور به صورت رسمی در قانون اساسی خود کردها را به رسمیت نمی شناسد اما یک گام مهم برای آن برداشت و آن هم تدریس زبان کردی به عنوان درس اختیاری در مدارس و دانشگاهها می باشد. این در حالی است که قانون اساسی ایران از سال ۱۳۵۷ تدریس همه زبان ها در کنار زبان فارسی در مدارس را بلامانع می داند و به رسمیت می شناسد. 

مردم کرد از این درس اختیاری نیز استقبال بسیار گسترده ای کرده اند. اولین کتاب درسی آموزش و پرورش ترکیه برای کردهای کرمانج (حدود 28 میلیون در ترکیه – غیر رسمی) و کردهای زازا (حدود دو میلیون در ترکیه – غیر رسمی) به طور جداگانه و به صورت رسمی منتشر شد. این کتاب که با پرچم، سرود ملی ترکیه و عکسی از آتاترک شروع می شود از محتوایی بسیار غنی برخوردار است و می تواند به ویژه برای آموزش مقدماتی کردی کرمانجی برای همه مورد استفاده قرار گیرد.

این کتاب توسط پروفسور قادری ییلدریم،پروفسور عبدالرحمن آداک، پروفسور خیرالله آجار، پروفسور زولکوف ارگوف،پروفسور ابراهیم بینگول و پروفسور رمضان پرتو تهیه شده است. افراد مذکور از اساتید کرمانج و بسیار مطرح دانشگاههای ترکیه هستند.

این کتاب را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید:

kurdi_5_kurmanci

Pdf را دانلود کنید

برای دانلود از لینک زیر استفاده کنید

www.ellahmezar.ir/wp-content/uploads/2012/10/Kurdi-Kurmanci-www.EllahMezar.ir_.pdf


نظرات 1 + ارسال نظر
fatemehsheikholeslami پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 08:15

سلام تا زمانی‌ که پول وجود داشته باشد مشتریان محلی رفتار صحیح پیش گرفته و به آنچه به آنها گفته شده عمل میکنند و کشورهای دیگر چشم و گوششان را بسته و مسائل را نادیده میگیرند نه برف و باران و نه ظلمات شب نمی‌تواند نیروهای سپاه قدس را از انجام وظائف محلوله شان باز دارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد